יום רביעי, 22 בינואר 2014

זיופי איפור ברשת

עם כמה שקניות אונליין זה דבר כייפי (וחסכוני), אחד הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם הוא מקוריות המוצרים אותן אתן רוכשות.

הדבר הראשון והבטוח שאפשר לעשות הוא לקנות מאתרים מוכרים ואמינים, וכאלה יש לא מעט. שם המוצרים יהיו מקוריים בודאות וגם יעמוד לרשותכם שירות לקוחות במידת הצורך. כמה מהאתרים שאני אוהבת: iherb, look fantastic, beauty bay, HQhair, cherry culture, beauty joint, chemist direct, echemist.
מעבר לזה, אם קניות אונליין זה הקטע שלכן, אני ממליצה לשמור את הבלוגים ריסים ורסיסים ו-Masks Off Masks On! יש בהם המון מידע על קניות אונליין, מוצרים שונים, מבצעים וכ"ו.

אז איפה כן צריך להיזהר?
בעיקר באתרים בסגנון אייביי או אלי אקספרס, שמרכזים תחתם מוכרים שונים, שבגדול, יכולים למכור כל מה שבא להם.
לא יצא לי להזמין מאלי אקספרס, ולכן ההסברים יהיו על בסיס איביי.

איך יודעים שהמוכר אמין?

התמונה להמחשה (אלא אם כן אתן בדיוק צריכות כלי עבודה..)

שלושה דברים שחשוב לשים אליהם לב (ממוספרים ומסומנים בתמונה למעלה):
1. top rated seller - תמיד טוב שיהיה למוכר, אבל גם אם אין, זה לא בהכרח מעיד כל כך שהמוכר לא אמין, אבל ככה איביי מסמן מוכרים "טובים" בעיניו.
2. כמות הפידבקים, או בקיצור, כמות העיסקאות. למוכרים המבוססים יש בדר"כ כמה אלפים טובים. 
3. הפידבק - נמדד באחוזים וכולל את השיקלול של הפידבק החיובי והשלילי. בשביל הביטחון אני ממליצה ללכת רק על מוכרים עם פידבק של 99% ומעלה.

לחיצה על מס' 2 תיפתח לכן את פרופיל המשוב של המוכר, ושם אתן יכולות לראות את כמות הפידבקים מכל הסוגים שהושארו למוכר בחודש, חצי שנה ושנה האחרונות. אני תמיד עוברת על הפידבקים השליליים והנייטרליים של החודש האחרון. אם המוכר מכר מוצרים מזוייפים - אתן יכולות להיות בטוחות שהקונים ידאגו להשאיר פידבק עם תגובה זועמת.

האם יש קשר בין מחיר המוצר לבין המקוריות שלו?
בוודאי! אחת מהדרכים המהירות ביותר לדעת האם המוצר מקורי, היא המחיר שלו. אם זה נראה לכן too good to be true, אתן כנראה צודקות. ברוב המקרים הקו המנחה שלי הוא מחיר המוצר בארה"ב, בין אם זה דיור, אורבן דיקיי, רבלון או ניקס. לדוגמא: אם המחיר הנמוך ביותר שבו ניתן להשיג את פאלטת הנייקד (באתרים אמינים ובחנויות פיזיות) הוא 50$, הסיכוי שהפאלטה שמוצעת למכירה ב15$ מקורית שווה לסיכוי שאני אנחת על הירח (תמיד קיים, אבל מזערי :P).
ובנימה הזאת, אני חייבת להתייחס למותג אחד במיוחד, ולמרות שלא עשיתי סקר שוק מקיף אני יכולה להגיד בביטחון שהוא אחד המותגים שמזייפים הכי הרבה, אם לא ה-מותג, ויש מצב שכבר ניחשתן על מה אני מדברת - MAC.

איפור של מאק - מחירי מאק בארה"ב הם בסדר גודל של 15$ לצללית או שפתון (הלוואי עלינו) ומחיר של מייקאפ (תלוי בסוג כמובן) הוא בסביבות ה-30$. אף מוכר לא ימכור לכן מוצר מקורי במחיר שנמוך מזה! מצאתן עשיריית שפתוני "מאק" באלי אקספרס ב25$? זיוף מוחלט! 
המאק המקורי שנמכר באיביי הוא לרוב מוצרים שהיו חלק ממהדורה מוגבלת והמחירים שלו יראו בהתאם, וסביר להניח שיהיו פי כמה גבוהים יותר מהמחיר שהייתן יכולות למצוא את הקולקציה בחנות.

מברשות של מאק - מברשות של מאק הן על הסקאלה היקרה יותר (חלקן שוות את המחיר, חלקן לא, אבל זה כבר לדיון אחר) ומחירן נע בין 20 דולר ועד 50+ למברשת בודדה. מדי פעם מאק מוציאים קיטים של מברשות (באיכות שונה מהליין הקבוע משום מה, ולפעמים מוקטנות), אבל גם בקיטים האלו יהיו גג 5 מברשות!
כבר בנקודה הזאת צריך להיות ברור לכן שקיטים של "32 מברשות מאק מקצועיות" לא קיימים אצל מאק, ובטח ובטח שלא במחיר של חצי מברשת סומק! האינטרנט מפוצץ בחיקויים של המברשות האלו וקליק קטן כאן  ידגים לכם כמה מגוון יש למברשות המזוייפות האלו.
עכשיו, אני אישית הייתי קונה מברשות "ממקור לא ידוע" רק בתנאי שהן סינטטיות, אחרת יש סיכוי מאוד טוב שלמברשות החדשות והנעימות שלכן פעם קראו מיצי.

רגע, אבל קניתי כבר והצלליות נראות סבבה, מה אני לא אשתמש?
לא, חד וחלק! מעבר לסיבות המוסריות של למה לא לקנות זיופים (פשוט כי את רוב האנשים זה פחות מעניין), אין לכן מושג מה המרכיבים של המוצר ואיזה נזק הוא יכול לעשות. כשמוכרים לכן זיופים אל תהיו מופתעת אם תגלו במיכל של המסקרה זפת (ואני בכוונה מגזימה) מהסיבה הפשוטה שאין עליהם שום פיקוח! 
דוגמא מצויינת לכך התרחשה מלפני כשנה וחצי כאשר בחורה בריטית מכרה איפור מזוייף ורעיל שהיא קנתה בעצמה מסין, שהכיל בין היתר כמויות עופרת גדולות פי כמה מהמותר. עופרת יכולה להימצא בכמות מסויימת במוצר באופן חוקי עד גבול מסויים וכשאתן קונות מוצר שאושר ע"י ה-FDA או ע"י משרד הבריאות אתן יכולות להיות בטוחות שאף יצרן לא החליט להכפיל את כמויות העופרת במוצר סתם כי בא לו. לעומת זאת כשהמוצר מזוייף אין לכן שום אופציה לדעת בכלל מה ההרכב הכימי שלי (אלא אם כן יש לכן מעבדה פרטית בבית :P).
עוד דוגמא טובה תוכלו למצוא בכתבה הזאת שלכותבי הכתבה במקרה כן הייתי מעבדה בהישג היד והם בדקו את המוצרים המזוייפים שהם קנו בכוונה ברשת ומצאו שלל מתכות שלא הייתן רוצות באיפור שלכן!

ובנימה הזאת אני אסיים ורק אגיד שלא חסרים מוצרי איפור זולים שעושים את העבודה ועם זאת עדיין בטוחים לשימוש! חבל על הכסף שילך לפח על הזיופים, חבל להתבאס והכי הכי חבל על העור! הנזק שמוצרים מזוייפים ולא מפוקחים יכולים לעשות לא שווה את החיסכון הזה. תקנו חכם ותקנו בטוח ;)


יום שלישי, 14 בינואר 2014

הצלליות הכי יפות שתראו

הנה דוגמא לפוסט שהיה צריך להתפרסם ממזמן! כמה זמן מזמן? כמה חודשים טובים! איכשהו דחיתי ודחיתי את הצילומים והעריכה כי ידעתי שהולכת להיות הרבה עבודה על הפוסט הזה.

אני אתחיל את הפוסט מהחדשות הרעות. את הצלליות שאתן הולכות לראות בפוסט הזה ניתן להשיג דרך האתר של החברה, שהיא חברה עצמאית קטנה מארה"ב ולפעמים, כשהם לא עומדים בקצב של ההזמנות, הם פשוט סוגרים את האתר שלהם (כמו עכשיו, למשל:/), מורידים זמנית את הקטגוריה של הצלליות ועוד שלל טכניקות די מטומטמות, למען האמת. מהנסיון שלי, האתר בדר"כ חוזר לפעילות תוך שבוע/שבועיים. אז אם בא לכן על המוצרים, אני ממליצה בחום להכין מראש רשימה ולחכות להזדמנות המתאימה.

ועכשיו לעיניינינו!

לפני הרבה זמן פרסמתי באינסטגרם תמונה עם סווטצ'ים של שלוש צלליות מדליקות:


הצלליות האלה היו טעימה קטנה מבין 13 הצלליות (או יותר נכון, דוגמיות של צלליות) שהזמנתי יחד עם מן בסיס לצלליות (לא פריימר).

מה, מו, מי?
הצלליות שייכות לחברה אמריקאית בשם Fyrinnae עם אתר האינטרנט המכוער עלי האדמות. קצת מידע על החברה ע"פ האתר שלהם: החברה לא מחשיבה את עצמה חברת איפור מינירלית, למרות שחלק ממוצריה הם כאלה. החברה לא מנסה על בע"ח ומוצריה אף לא מכילים מוצרים מן החי כלל. ועוד משהו שכדאי להם להוריד כנראה מהתיאור - הם כתבו שהם אף פעם לא לוקחים חופשות. כן, ממש ככה, אחרי שהאתר לא קיבל הזמנות למשך חודש שלם..

את הצלליות שלהם ניתן להשיג בתפזורת, ואת רובן גם כן בצורה הדחוסה. העלות היא בין 6-9$ לצללית, שזה אם תשאלו אותי, לצלליות מיוחדות כאלה - שווה כל סנט. 
אבל, אם בא לכן להתחזר כמוני ולנסות הרבה צבעים בלי להתחייב, יש אופציה של הזמנת דוגמיות במחיר של בין 2-3$ לצללית, שע"פ האתר אמורה להספיק למשהו בסדר גודל של 20 עד 40 שימושים. אני כמובן, כיאה לבלוגרית איפור הלכתי על האופציה של כמה שיותר גוונים לנסות ;)
וכן, למזלנו, האתר שולח לישראל!


חוץ מהצלליות הצטרף לחבילה גם ה-פיקסי אפוקסי. מה זה בעצם? זה בסיס יחסית דביק לצלליות שמוציא מהן את כל העוצמה של הצבע מצלליות בתפזורת. נשמע כמו פריימר? ובכן, הוא לא. גם בתיאור שלו באתר מקפידים לציין שהמוצר לא מחליף פריימר ואף ממליצים להשתמש בו מעל פריימר יעודי. התפקיד של הפיקסי אפוקסי הוא להעצים את הגוון. 





האם הוא עומד בהבטחות? Hell Yeah! הדבר הזה סופרררר מדהים! גם אם אתן חושבות שיש לכן מספיק צלליות והפוסט הזה לא יעשה לכן חשק להזמין עוד כמה צלליות חדשות לאוסף, אתן עדיין חייבות לנסות את הפיקסי אפוקסי! משדרג צלליות אבקה בעיקר (אבל לא רק, כמו שתראו בהמשך) בכמה רמות!
נקודה חשובה בנוגע לשימוש עם המוצר: מכירות את הביטוי less is more? אין יותר מתאים מזה בשביל לתאר את השימוש בו. צריך כמות ממש ממש מזערית של חומר על העפעף, ממש רק בשביל לכסות אותו בשכבה דקיקה ואחידה. כמות גדולה של חומר תגרע מהאפקט, ככה שלא רק שהמוצר הזה הוא מעולה, הוא גם חסכוני ;) עוד דבר שחשוב לציין הוא שדרך העבודה המומלצת להנחת הצלליות מעל הפיקסי אפוקסי היא עם מברשת (שטוחה בשביל הנוחות).


ולחלק הצבעוני -הצלליות!
הסווטצ' העליון נעשה על העור בלבד, הסווטצ' התחתון נעשה מעל הפיקסי אפוקסי.


agenda

אג'נדה היא מן סגול בהיר על בסיס אפור עם מעט נגיעות של ורוד. לא הכי פוטוגנית בתמונה (או בצנצנת) אבל על העין מתקבל גוון מאוד מעניין ויחסית לשאר הצלליות, גם יכול להתאים לאיפור יומיומי.

conjuror

קונג'ורור היא צללית בורדו עם דואוכרום תכלת מהמם! לא שמים אליו לב בצנצנת אבל על העין הוא ממש בא לידי ביטוי.

fire opal

פייר אופל היא צללית בגוון יחסית שגרתי, מן חום מעט כתמתם עם נגיעות שימר זהוב.

herbivore

הרביוור במבט ראשון הזכירה לי שמלות ברבי של פעם, או את הנייר עטיפה של מתנות, שבתכלס שקוף, אבל יש לו גוונים של ורוד ותכלת? אז כזה! לא ניסיתי את הצללית הזאת עדיין על העיניים, והאמת שהיא לא נראית הכי קלה לשילוב, אבל אתגרים זה כייף ;)


jade ghost

ג'ייד גוסט היא צללית לבנבנה עם שימר ירוק עדין, מזכירה קצת את הצלליות הלבנות האולטרה למיניהן שאפשר למצוא בפלטות הזולות יותר. למרות שהאיכות שלה טובה, משהו בגוון הלבן שלה ביאס אותי וזאת כנראה הצללית שהכי פחות אהבתי בחבורה..


madame & eve


מאדם&איב היא ה-צללית למי שרוצה להפציץ באיפור ערב מושקע בלי לעבוד קשה. להניח אותה על העפעף, לטשטש מעט עם צללית כהה בקפל וקיבלתן לוק חגיגי!
את הגוון שלה קשה להסביר במילים אבל הוא כולל המון גוונים של טורקיז!

meerhat

מירהט היא צללית סגולה שנוטה יותר לכיוון הורוד, עם שימר זהוב דק.


mephisto

קבלו בבקשה את מפיסטו - אחת הצלליות היפות שראיתי בחיי! צבע שהוא תערובת של סגול, כחול, אדום וזהב. בתאורה מסויימת הצבע הזה מזכיר לי קצת דיו מרוכז (של העטים שהכחולים הפשוטים). אוח, כמה שהצללית הזאת יפה!



parental advisory

פרנטל אדוייזורלי היא לגמרי vibrent purple, ואחד מגווני הסגול הכי יפים שיש לי, עם גוון קריר מושלם ועם מעט שימר ורוד. כשיהיה לי קצת אומץ, אני מתכננת לעשות איתה מראה מעושן :)

pyromantic erotica

פירומנטיק ארוטיקה (מה?!) היא צללית בגוון שאמנם באריזה נראה מאוד כתום אבל בפועל מתקבל הרבה יותר זהב. נגיעה ממנה יכולה להקפיץ כל לוק נייטרלי!

serendipity

סרנדיפיטי היא עוד צללית שקשה לתאר. אולי שילוב של אפור עם ורוד עתיק? אולי גם קצת נגיעות אפרסק?באמת שאני לא יודעת :(
מה שכן, הצללית הזאת נראית מדהים על העין גם בלי שום דבר אחר, כמו שהיא!

velveteen werewolf

ולווטין ורוולף היא צללית שמשלבת כמה גוונים של ירוק על בסיס חום, והיא גם כן מאוד שימרית.

wicked

וויקד היא דואוכרומית מהממת שמשלב סגול עם טורקיז. באריזה היא נראית די משעממת וכמעט ולא שמים לב לטורקיז, עד שלא מניחים אותה ונשבעת שיצא ממני ואו ברגע שראיתי איך היא מתקבלת על הפיקסי אפוקסי!

כל הגוונים בצילום עם פלאש:



ועוד כמה מילים על הצלליות:
כל השימר בצלליות גרוס מאוד דק ונראה טוב ולא מצועצע על העין. בהנחה מעל פיקסי אפוקסי אין גם בכלל פול אאוט.
מבחינת עמידות - בשימוש עם הפיקסי אפוקסי ומעל פריימר עיניים (טו פייסד), גם אחרי 10 שעות הצלליות נראו כאילו הרגע הנחתי אותן, מרשים בהחלט!
אני לגמרי מתכננת להזמין לי עוד צלליות, בעיקר כי לחברה יש מבחר ענקי של גוונים.
בגלל המחיר הנמוך של הדוגמיות, חלק מהצלליות הזמנתי די על עיוור (הגוונים באתר לא בדיוק תואמים את המציאות), וחוץ מהלבנה/ירוקה שפחות אהבתי, אני די מאוהבת בכל הגוונים!

עוד כמה גוונים (עם סווטצ'ים) עליהם אני מתכננת:
לינק 1, לינק 2, לינק 3, לינק 4, לינק 5, לינק 6, לינק 7 (כן יש הרבה שופינג בתכנון חחח).

טוב, לא יודעת מה איתכן, אבל הפוסט הזה רק עשה לי עוד חשק לצלליות :(
אז מה דעתכן על הגוונים? הכרתן את החברה לפני כן? התחלתן לעשות ווישליסט? אשמח לשמוע!


יום שבת, 11 בינואר 2014

Makeup Time - דצמבר/ינואר

מי שחברה של הבלוג בפייסבוק (ומי שלא, מפסידה ;)) בטח כבר שמה לב שלא כל המראות איפור שאני עושה מגיעים לבלוג. לפעמים כי אין זמן לצלם מדריך מלא, לפעמים אין לי כוח לאפר את כל הפנים ואני משחקת רק עם איפור עיניים ולפעמים סתם אין לי תירוץ ואני פשוט עצלנית :P

אז החלטתי לאגד את כל האיפורים האלה שאני עושה ולפרסם אותם בפוסט משותף כל כמה זמן. אני מתנצלת מראש שהפוסט הראשון לא הולך להיות מפורט, מכיוון שאני לא זוכרת למה השתמשתי בכל איפור ואיפור, אבל אני מקווה שאולי הוא ייתן לכן השראה למראה כזה או אחר!
בפוסטים הבאים אני מבטיחה פירוט מלא:)

המראה הראשון:




המראה הזה, עם התאורה הסופר גרועה, די הפתיע אותי! המראה עיניים כולו נעשה עם פלטת ה-56 צלליות מאט של ביוטיקר (קליק לפוסט).
כל הצלליות הונחו מעל פריימר ופיינטפוט, אבל אלה בעיקר עזרו בעמידות, כי הצלליות הסגולות האלו פיגמנטיות בטירוף!
הצלליות בהן השתמשתי:


מבחינת עבודה - התחלתי דווקא למעלה למעטה, ואני אסביר. במקום להתחיל מהגוון הכהה על העפעף ולהמשיך עם הטשטושים, התחלתי דווקא מהטשטוש הורוד הכי בהיר בקפל, ולאט לאט המשכתי לרדת למטה לקו הריסים כשאני כל פעם לוקחת מעט יותר מהגוונים הכהים יותר בסט.

המראה השני:



המראה השני הוא סוג של שני מראות.
את המראה הראשון עשיתי כשהתחשק לי משהו סתווי בעיניים. הצלליות העיקריות בהן השתמשתי הן coppering ו-star violet, שתיהן של מאק. על השפתיים הנחתי שילוב של עיפרון שפתיים של ניקס בגוון ניוד פינק ומעל גלוס אפרסקי לא מזוהה של ג'ייד.
המראה שבפועל קיבלתי לא בדיוק הסתדר עם האימג' שהיה לי בראש, אז החלטתי לפרסם אותו בקבוצה הנהדרת של מכורות איפור בפייסבוק וביקשתי המלצות ל"שידרוג".
ככה התקבל המראה השני - הוספתי מעט צללית שחורה בקן הריסים העליון וטישטשתי אותה. והשפתיים קיבלו גוון עמוק יותר עם גלוס של רבלון בגוון bordeaux.
איזה מהמראות יצא יותר סתווי לדעתכן?

המראה השלישי:


וזה היה בדיוק מאותם המצבים שהתחשק לי לנסות טכניקה מעט שונה ממש שאני רגילה!
האייליינר נעשה על בסיס של פריימר (טו פייסד), פיינטרלי של מאק וצללית בהירה כלשהי ששכחתי :(
התחלתי לשרטט את הקו החיצוני עם צללית בורדו כהה, עם מברשת זוויתית אבל יחסית רכה. ככל שהתקרבתי לאמצע שילבתי עוד מהורוד/סגול הבהיר יותר ובזווית החיצונית הנחתי צללית בגוון ורוד בהיר.
בשביל לקבל את המראה היחסית חד בפליק של האייליינר, עירבבתי מעט מהצללית הכהה עם הדורלין של אינגלוט (לפוסט על הדורלין) והשתמשתי במברשת דקיקה של ביוטיקר (שבמקור מיועדת לציפורניים) בשביל לתחום את הזווית החיצונית.
לא מסובך מדי אבל כן דורש תירגול ומברשות מדוייקות ;)


וזהו להפעם! מבטיחה שבפוסטים הבאים בסדרה תקבלו הרבה יותר פירוט על המוצרים בהם השתמשתי ועל שלבי העבודה.

כרגיל, אני אשמח לשמוע למה יותר התחברתן, מה הייתן משנות ומה הייתן מאמצות!


יום שני, 6 בינואר 2014

הטופ של 2013

2014 כבר כאן, לא יאומן, אה? אני עדיין מרגישה כאילו שנות ה90 היו לפני 10 שנים!



אזהרה: הפוסט שלפניכן חופר מהרגיל, ממליצה להצטייד בצידה לדרך ;)

לאלו מכן שקוראות את הבלוג כבר זמן מה (הבייבי שלי כבר בן שנה!) יודעות שאני לא כותבת אף פעם פוסטים של מועדפים חודשיים או תקופתיים ויש לזה סיבה. מלבד מוצרי בסיס כמו מייקאפ ומסקרה שלרוב לא משתנים למשך תקופות ארוכות ומשעמם לחזור כל פעם על אותו מוצר, יש מוצרים כמו צלליות או שפתונים שיוצא לי לשים אולי פעם בחודש, ולמרות שאני מאוד אוהבת אותם, אני לא רואה טעם לשים במועדפים שפתון שהשתמשתי בו פעמיים. עד כאן החפירה :)

סיכום שנתי לעומת זאת זה משהו שדווקא מאוד נהנתי לעשות ואני שמחה לחלוק איתכן את המוצרים שעשו לי את השנה החולפת!


פריימר לפנים - פוטופיניש של סמאשבוקס ללא ספק כיכב השנה. אני משתמשת בפריימר תמיד לפני הנחת מייקאפ ואני מרגישה שהוא עוזר למייקאפ להתיישב על העור בצורה חלקה יותר, והגוון הירוק שלו מצליח לאזן חלק מהאדמומיות של הפנים. כמובן על תצפו לכיסוי של קונסילר כי בסופו של דבר הוא נראה שקוף על העור, אבל כשאני אצטרך לקנות אחד חדש, אני ללא ספק אלך על הגרסה הירוקה שוב.

מייקאפ - פייס אנד בודי של מאק. מייקאפ שגיליתי השנה, וחבל שלא לפני כן! אני משתמשת בו להמון מראות איפור שאני עושה וכרגע הוא מושלם בשביל העור המעורב שלי (שטיפה מיובש עכשיו בחורף). המייקאפ עצמו הוא על בסיס מים, עם גימור טבעי אבל לא מבריק, הכיסוי שלו הוא לא גבוה במיוחד, משהו בין קל לבינוני (תלוי בכמויות החומר) והעמידות שלו מצויינת. מה שאני מאוד אוהבת בו זה שמצד אחד הוא יכול להתאים למי שיש לה עור יחסית טוב ומחפשת לאחד מעט את הגוון ולתת לעור מראה מושלם, ומצד שני, הוא יכול להיות מעולה גם למי שיש לה פצעים בודדים או כאלה שמתרכזים באיזור ספציפי בפנים ולא רוצה לטייח למוות את כל הפנים בשביל לכסות אותם - פייס אנד בודי יכול להיות בסיס מעולה. אמנם ידרש בנוסף קונסילר טוב לכיסוי הפצעים, אבל שאר הפנים לא יראו כמו מסכה ;)
מי שבכל זאת רוצה מייקאפ עם כיסוי גבוה, אני ממליצה על הקולורסטיי של רבלון בגרסה המוקצפת (להשיג אונליין בלבד כרגע, שזה גם חיסרונה בעצם).

פודרה - MSN של מאק, שהיא פודרה מינרלית מצויינת שכן נותנת גם מעט גוון וכיסוי. אני מאוהבת בגימור שלה על העור, היא מורידה את הברק בלי להשאיר את הפנים מאט לגמרי, כמו שאני אוהבת. מה שכן, מבחינת עמידות, יש פודרות יותר עמידות ממנה כמו למשל הבלוט של מאק ולדעתי גם הסטיי מאט של רימל.


ברונזר - פה לא היה מה להתלבט אפילו. hoola של בנפיט הוא פשוט ברונזר מושלם! לא כהה מדי, לא כתום - הגוון שלו הוא לגמרי נייטרלי, עמיד וניתן לטשטוש בקלות. הוא נותן הצללה נהדרת לפנים, אחד ממוצרי הדגל של בנפיט לדעתי.

סומק - baby doll של אסנס שהוא מן ורוד עם ממש מעט קורליות. סומק מושלם למקרים שבהם פעם הייתי שוברת את הראש - יילך עם כל גוון של צללית או שפתון. הסומק ששימש אותי הכי הרבה השנה, והעובדה שמשמחת אותי במיוחד היא שהוא עלה כמה דולרים בודדים!


קונסילר - טוש הארה של אסתי לאודר בגוון light. על עצמי אני יכולה להשתמש בו כטוש הארה רק בקיץ, אחרי שאני תופסת קצת שמש כי כרגע הוא די זהה לגוון העור שלי (איפה השיזוף :(),  אבל אני מצאתי שהוא מושלם כקונסילר מתחת לעיניים כשבא לי מראה יחסית טבעי (כשאני רוצה משהו יותר "עשוי" אני הולכת על הקורקטור של בובי בראון). הוא מכסה בצורה עדינה, אבל עם זאת עדיין מכסה. לפעמים אני אפילו לא טורחת לקבע אותו עם פודרה, בעיקר כשאני לא יוצאת להרבה זמן כי העמידות שלו לבד היא די טובה ומספיקה לכמה שעות. קצת חבל לי שהטוש לא מקבל מספיק הכרה ברשת כי הוא באמת נהדר!

היילייטר - אני מאוד מאוד מצטערת שאני מכניסה כאן מוצר שהוא במהדורה מוגבלת, אבל מאק ידועים במיחזור המוצרים שלהם (בעיקר המוצלחים שבהם) ואני פשוט לא יכולתי לוותר על היילייטר המדהים הזה - shape the future שהוא מהקולקציה/סדרה של אקסטרה דיימנשן ויש לו גימור מאוד יפה על העור, ובמקרה הזה גם שני גוונים של שימר במחיר אחד! קשה להסביר את הגוון שלו במילים אז אני פשוט אשאיר לכן קישור לסווטצ'ים שלו :P


פריימר עיניים - וכמובן איך אפשר בלי שני המוצרים שחיי אינם חיי בלעדיהם (לפחות החיים האיפוריים :P), שמככבים בכל פוסט של מראה איפור - הפריימר של טו פייסד ופיינטפוט פיינטרלי של מאק. אני אתחיל מהפריימר - אין לכן מושג עד כמה המוצר הזה שינה את שגרת האיפור שלי! לפניו הייתי מתבאסת להשתמש בצלליות כי תוך כמה שעות הכל היה מצטברת והופך לפס מגעיל בתוך הקפל, עד שקניתי את הטו פייסד. הצלליות נראות יותר רוויות, העמידות הכפילה את עצמה בכמה וכמה פעמים ועכשיו גם בסוף היום איפור העיניים נראה בול כמו שהנחתי אותו בבוקר. מוצר שהוא ללא ספק חובה לכ-ל מתאפרת.
ואיפה הפיינטרלי נכנס למשחק? או כשאני רוצה לאחד את הגוון של העפעף, להסתיר נימים וכ"ו או כשאני צריכה אקסטרה עמידות ויום ארוך לפניי. הגוון הנייטרלי שלו נהדר, עם מעט תת גוון ורוד. אם אתן יותר בסקלה הצהבהבה, ממליצה לבדוק את מקבילו במאק, בגוון סופט אוקר.


אייליינר - השנה אני במערכת יחסים מאוד צמודה עם אייליינר ג'ל, כי האייליינרים האחרים איכשהו הצליחו או להמרח עליי או להכנס לחריצים בעור בזמן שאני מנסה לשרטט קו דקיק ;( והאייליינר ג'ל שללא ספק עשה לי את השנה הוא הג'ל אייליינר השחור של אסנס, שגם הוא בדומה לסומק, עולה דולרים בודדים, והאיכות - של מוצר הייאנד! הוא סופר שחור, קל למריחה ועמיד בצורה יוצאת דופן! ואם זה לא מספיק בשביל לשכנע אותכן שזה הג'ל ליינר הכי טוב בעולם - הוא גם קל להסרה בנוסף להכל. המינוס? קשה להשיג אותו. לא מכירה אתרים מלבד איביי שמוכרים אסנס, אבל אם יוצא לכן לנסוע לחו"ל (המוצרים נמכרים גם באירופה וגם בארה"ב) אני ממליצה לעשות אקסטרה מאמץ בשביל למצוא אותו, כי הוא באמת מעולה!

עיפרונות עיניים - איכשהו יצא שכל גוון שהיה לי הכי שימושי השנה שייך לחברה אחרת! אני אכתוב על כל אחד מהם בנפרד, אלא אסכם ששלושתם מאוד פיגמנטיים, קלים להנחה ולא שורטים את העין ועמידים אפילו על קו המים למשך שעות. אני רק אציין שאת העיפרון של לוריאל יש בארץ בגרסה אחרת (עם שימר/נצנצים) ואני לא ממליצה עליה.
והעיפרונות הם: perversion של אורבן דיקיי (שחור), אינפיילבל של לוריאל בגוון חום וניוד של רימל.



צלליות - בקטגוריה הזאת מאוד התלבטתי אם לשים את הנייקד או לא, והחלטתי שדווקא למרות שאני מאוד אוהבת את הפלטה ומשתמשת בה המון, אני אתן את הבמה לצלליות של אינגלוט. כל מה שאתן מצפות מצללית טובה - פיגמנטית, עמידות מעולה מעל פריימר (כרגיל), והטשטוש שלהן מאוד קל. לזה תוסיפו את המחיר הסביר ואת המבחר הגוונים והגימורים הענקי ותיקבלו גם עדן לאוהבות צלליות! מהנסיון שלי צלליות המאט שלהן הן בין הטובות שניסיתי.
ונקודה חמה בלב שמורה אצלי לפיגמנטים שלהם, שהם פשוט לא מהעולם הזה ובאמת שחייב לראות בשביל להבין על מה אני מדברת. לאינגלוט יש המון פיגמנטים דואוכרומיים שפשוט זועקים "קחי אותנו הבייתה", קשה, קשה לא להתפתות :(


מסקרה - הקטגוריה הכי עצובה במצעד, פשוט כי אין לי אף מסקרה לשים כאן! השתמשתי בכמה מסקרות השנה וכולן היו meh :/ מקווה שהשנה החדשה תהיה מוצלחת יותר מהבחינה הזאת ;) ובנימה הזאת, אם יש לכן המלצות למסקרות טובות, תשאירו לי אותן בתגובות למטה.



גלוס - לא יודעת אם זה צירוף מקרים או עניין של העדפה, אבל במקרה שני הגלוסים הם גם סטיינים.
הגלוס של מייבילין בגוון berry heavenly (שצריך מיקרוסקופ בשביל לקרוא את האותיות הקטנות של השם) הוא כמו שמשתמע מהשם בגוון berry, מאוד פיגמנטי ועם המון נוכחות ונראה על השפתיים מעט גלוסי. העמידות שלו טובה יחסית לגלוס, וכשהוא דוהה הוא משאיר סטיין יפה על השפתיים. מה שכן, אני חייבת להגיד שיש לי סטיין נוסף מהסדרה הזאת (אדום כתמתם) והוא לא מוצלח כמוהו, בעיקר מבחינת הפיגמנט, ככה שגם אם אתן מזמינות ברשת, אני ממליצה לבדוק סווטצ'ים בפארמים לפני כן.
הגלוס השני הוא של לוריאל, בגוון 189 pink rebellion, מסדרה שנדמה לי שעוד לא הגיעה לארץ וחבל! כל הסדרה אמורה להיות דיופ יחסית טוב לסטיינים של YSL. הגוון הספציפי הזה הוא הרבה יותר עדין ויומיומי מהסטיין של מייבילין, והגימור שלו יותר רטוב ושקפקף על השפתיים. מבחינת העמידות - לא רעה בכלל וגם הוא בהתאם לשמו משאיר סטיין על השפתיים. בסדרה הזאת יש כמה גוונים בסגנון ויש גם גוונים שהם הרבה יותר אטומים, ככה שכל אחת יכולה למצוא את מבוקשה ;)




עיפרונות שפתיים - בחרתי בשלושה גוונים (וחברות) שונים. שלושתם מאוד פיגמנטיים, רכים וקלים לשימוש. מבחינת עמידות הייתי אומרת שקרליין לוקחים. העמידות של סופט טאץ' היא גם כן מעולה, אבל המאק פחות עמיד מהם. אז למה הוא בעצם פה? כי הגוון שלו מושלם ומתאים לכל כך הרבה שפתונים אדומים שרובם גם ככה מספיק עמידים בפני עצמם (אלו שיש לי, כמובן), והעיפרון הזה הוא יותר על תקן נותן דיוק ואקסטרה צבע. אם עמידות היא אישיו מבחינתכן, אני ממליצה לבדוק את ליין עיפרונות הפרו לונגוור של מאק, שהם באמת לא זזים מילימטר.
העיפרונות שבחרתי: קרליין בגוון 162 violet (משגע וחורפי!), סופט טאץ' 67 venus (ניוד חם), מאק redd (אדום שאני לא מצליחה להבין אם הוא קר או חם).



שפתון - מצטערת, מראש אני אומרת שרימיתי, אבל באמת שלא יכולתי לבחור רק אחד! הטופ שלי השנה בשפתונים הוא מרקם המאט של מאק! אני חושבת שלמאק יש המון מוצרים שאפשר למצוא להם תחליף יותר נוח לכיס, אבל למי שאוהבת שפתונים בגימור מאט - אין יותר טובים מאלו! נכון, המרקם מייבש (ולרוב הם אצלי בתקופות היותר חמימות של השנה), אבל משהו בגימור המאט עושה לי את זה לגמרי. דרך אגב, הפריימר שפתיים של מאק עוזר עם העניין של המריחה הקשה יחסית, והופך אותה להרבה יותר חלקה. העמידות של השפתונים והפיגמנט הם פלוס נוסף!
הגוונים שבתמונה מלמטה למעלה (בכוונה בעיברית בשביל לא לבלבל את הסדר): רלנטלסלי רד, ויוה גלאם 1, ליידי דנג'ר ורובי וו. ולו הייתי צריכה לבחור רק אחד (חס ושלום!) הייתי כנראה הולכת על רובי וו האלמותי.



מברשות - וכן, לא התבלבתי, יש כאן רק מברשות עיניים. למה? כי אני מאוד אוהבת את הריל טכניקס שלי אבל פשוט לא יכולתי למצוא מברשות בודדות שאני לא מסוגלת להיות בלעדיהן. מברשות עיניים, לעומת זאת, הן סיפור אחד לגמרי! בדיוק כמו שפריימר עיניים פתח לי את עולם הצלליות, ככה המברשות האלה הפכו את העולם הזה ליותר יפה :P
יש לי הרבה מברשות עיניים אבל זאת ללא ספק החמישייה המוצלחת! 217, 219 ו-239 של מאק וסט של שתי מברשות טשטוש לקפל של ביוטיקר. אגב, ממש מעניין העניין ששתי החברות הן מסקאלות "יוקרה" מנוגדות לגמרי! אני לא אפרט יותר מדי על המברשות, ורק אציין שהמברשות של ביוטיקר הם בערך באמצע בין ה-219 ל-217 (הכלאה בין מברשת עיפרון למברשת טשטוש).
בשורה התחתונה אני חושבת שאתן יכולות להיות סופר מוכשרות ושיהיו לכן את הצלליות הכי איכותיות, אבל בלי מברשות טובות זה לא יהיה זה ;) 

וזהו!! כל הכבוד למי ששרדה והצליחה לקרוא את האובר-חפירה הזאת (נשבעת שלא התכוונתי!).
אז ברוח הסיכום וזה :P מה המוצרים שעשו לכן את השנה לקצת יותר יפה?